Wymagane dokumenty
- informacja na podatek od nieruchomości wraz z załącznikiem wypełniona na odpowiednim druku i podpisana przez upoważnioną osobę.
- informacja na podatek rolny wypełniona na odpowiednim druku i podpisana przez upoważnioną osobę.
- informacja na podatek leśny wypełniona na odpowiednim druku i podpisana przez upoważnioną osobę.
Informacje powyższe na dany rok należy złożyć właściwemu organowi podatkowemu w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na wymiar i wysokość podatku.
Okoliczności te to między innymi:
- nabycie lub zbycie nieruchomości lub jej części,
- zbycie lub nabycie gruntów stanowiących gospodarstwo rolne lub cześć gospodarstwa rolnego,
- zmiana udziałów lub części udziałów w nieruchomości lub gospodarstwie rolnym,
- zmiana klasyfikacji gruntów,
- oddanie budynku do użytku, (otrzymanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu),
- zajęcie gruntów lub budynków lub ich części na prowadzenie działalności gospodarczej.
Opłaty
Brak opłat
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Stanowisko ds. wymiaru podatków lokalnych
Tel. 44 731 66 72
Pokój nr 6
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych
- Uchwała Rady Gminy Kleszczów z dnia 26 listopada 2020r. Nr XXVI/341/2020 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym
- Uchwała Rady Gminy Kleszczów z dnia 26 listopada 2020r. Nr XXVI/344/2020 w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta, przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Kleszczów
- Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym
- Uchwała Rady Gminy Kleszczów z dnia 26 listopada 2020r. Nr XXVI/343/2020 w sprawie obniżenia średniej ceny sprzedaży drewna przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku leśnego na obszarze Gminy Kleszczów
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczów, mający swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu ustalenia wymiaru i poboru podatków.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym, ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym.
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach - w przypadku ustalenia wymiaru podatku - 10 lat, poboru podatków - 5 lat.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. instytucje prowadzące kontrolę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, policja, sądy, administracja publiczna).
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.