Wymagane dokumenty
- Wniosek o przyznanie stypendium zawierający:
- informacje osobowe identyfikujące kandydata oraz dane kontaktowe,
- informacje na temat kierunku studiów, roku oraz dane uczelni,
- oświadczenie o faktycznym zamieszkiwaniu na terenie gminy Kleszczów.
- Zaświadczenie z uczelni o statusie studenta wraz z informacją o realizowaniu przez studenta nauki zgodnie z planem studiów, w tym o korzystaniu z urlopów określnych w regulaminie studiów oraz o niepowtarzaniu roku akademickiego.
Opłaty
Brak opłat
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Referat Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji
Stanowisko ds. stypendiów, kultury i opieki nad dziećmi do lat 3
tel.: 44 731 66 25
Pokój nr 5
Termin składania wniosku
Stypendium przyznawane jest jako miesięczne świadczenie:
- w okresie od 1 października do 30 czerwca każdego roku akademickiego dla wniosków złożonych do 31 października każdego roku
- w okresie od 1 marca do 30 czerwca każdego roku akademickiego dla wniosków złożonych do 31 marca każdego roku
Dodatkowym warunkiem kontynuowania wypłat stypendium w drugim semestrze danego roku akademickiego dla studentów, którzy złożyli wnioski w pierwszym z powyższych terminów jest potwierdzenie spełnienia warunków decydujących o jego przyznaniu tj. dostarczenie zaświadczenia z uczelni o statusie studenta wraz z informacją o realizowaniu nauki zgodnie z planem studiów, w tym o korzystaniu z urlopów określonych w regulaminie studiów i o niepowtarzaniu roku.
Termin składania zaświadczeń upływa w dniu 31 marca każdego roku.
Wnioski złożone po w/w terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Uprawnienia
Do otrzymania stypendium uprawnieni są studenci studiów stacjonarnych szkół wyższych, mających stałe miejsce zameldowania i zamieszkania na terenie Gminy Kleszczów.
Warunki otrzymania stypendium
O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci studiów stacjonarnych, którzy łącznie spełniają niżej wymienione warunki:
- nie ukończyli 26 roku życia, chyba że 26 rok życia przypada w ostatnim roku studiów, w takim przypadku stypendium może zostać przyznane do końca tego roku akademickiego
- nie powtarzają roku, na który ubiegają się o stypendium
- nie korzystają z urlopów określonych w regulaminie studiów w okresie, na który ubiegają się o przyznanie stypendium
- posiadają stałe zameldowanie na terenie Gminy Kleszczów od co najmniej 3 lat, licząc od daty upływu terminu składania wniosków o stypendium
- przedstawili zaświadczenie z uczelni o statusie studenta wraz z informacją o realizowaniu przez studenta nauki zgodnie z planem studiów, w tym korzystaniu z urlopów określnych w regulaminie studiów oraz niepowtarzaniu roku
Tryb realizacji stypendium
- Stypendium przyznawane jest jako miesięczne świadczenie w okresie od 1 października do 30 czerwca każdego roku akademickiego
- Maksymalna wysokość stypendium wynosi 1000 złotych miesięcznie
- Warunkiem otrzymania stypendium jest podpisanie przez Wójta Gminy Kleszczów umowy ze stypendystą
- Stypendium przekazywane jest na konto wskazane przez studenta lub wypłacane jest w kasie Urzędu Gminy w Kleszczowie do 10 dnia każdego miesiąca
Utrata prawa do otrzymywania stypendium
Student traci prawo do otrzymywania przyznanego stypendium w przypadku:
- podania nieprawdziwych danych we wniosku
- skreślenia z listy studentów
- powtarzania roku
- korzystania z urlopów określonych w regulaminie studiów
- przerwania studiów lub ich zakończenia w trakcie trwającego roku akademickiego
Student ma obowiązek niezwłocznego poinformowania Wójta Gminy Kleszczów o zaistnieniu w/w zdarzeń.
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Gmina Kleszczów, mająca swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu przyznania Ci stypendium motywacyjnego oraz przesłania urzędowi skarbowemu imiennej informacji o wysokości dochodu (PIT).
Podstawa prawna:
- umowa, którą zawrzemy
- art. 96 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- art. 42a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
- art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – 5 lat zgodnie z kategorią archiwalną B5.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. instytucje prowadzące kontrolę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, policja, sądy, administracja publiczna).
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie urząd skarbowy właściwy ze względu na Twoje miejsce zamieszkania.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.