W związku z licznymi wnioskami składanymi przez mieszkańców oraz firmy dotyczącymi wydania zaświadczenia stwierdzającego, czy nieruchomość jest objęta uchwałą wyznaczającą obszar rewitalizacji i obszar zdegradowany, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1398 z późn. zm.) , a także czy nieruchomość jest objęta uchwałą ustanawiającą Specjalną Strefę Rewitalizacji, o której mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy wyjaśniam, iż Rada Gminy Kleszczów nie podjęła uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na podstawie art. 8 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 roku (Dz. U. z 2018 r. poz. 1398 z późn. zm.) oraz Rada Gminy Kleszczów nie podjęła uchwały na podstawie art. 25 ww. ustawy w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji. W momencie zmiany stanu prawnego tj. przyjęcia uchwały rady gminy wyznaczającej obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji oraz ustanowieniu na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji informacje te zostaną podane do publicznej wiadomości (w Biuletynie Informacji Publicznej).
Wymagane dokumenty
- Wniosek Strony o wydanie zaświadczenia (wniosek powinien zawierać dane identyfikacyjne wnioskodawcy – imię, nazwisko/nazwa i adres zamieszkania/siedziby – treść żądania wraz z wykazaniem interesu prawnego, czytelny podpis)
- Dowód uiszczenia opłaty od dokonania czynności urzędowej tj. wydania Zaświadczenia
- W przypadku reprezentowania przez Pełnomocnika – oryginał lub uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa obejmującego umocowanie do reprezentowania wnioskodawcy przed organami administracji publicznej w sprawach administracyjnych wraz z dowodem uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie Zaświadczenia – 17 zł;
- W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł
(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Termin i sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie jest wydane na pisemny wniosek osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji