Jest to informacja kierowana do osób, które otrzymały dofinansowanie do zakupu i montażu urządzeń ograniczających emisję zanieczyszczeń lub dofinansowanie na termomodernizację.
Z uwagi na to, że ustawa o dodatku węglowym została przekazana Prezydentowi RP do podpisu, przed złożeniem wniosku o przyznanie tego świadczenia Wnioskodawca winien zwrócić uwagę, czy spełnił warunki przyznania dofinansowania ze środków budżetu Gminy Kleszczów do zakupu i montażu urządzeń ograniczających emisje zanieczyszczeń w budynkach położonych na terenie Gminy Kleszczów (m.in. czy zostało trwale zlikwidowane źródło ogrzewania np. piec węglowy; są to warunki określone w zawartych z Gminą Kleszczów umowach oraz w uchwale Rady Gminy Kleszczów Nr XLIV/442/2018 z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie ustalenia zasad dofinansowania ze środków budżetu Gminy Kleszczów zakupu i montażu urządzeń ograniczających emisje zanieczyszczeń w budynkach położonych na terenie Gminy Kleszczów).
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, dotyczących przyznanych dotacji, Urząd Gminy w Kleszczowie będzie zobligowany do dochodzenia zwrotu dotacji. Taka sama sytuacja dotyczy tych beneficjentów, którzy skorzystali z gminnego dofinansowania do kosztów termomodernizacji budynku mieszkalnego.