Do zakresu działalności Urzędu Gminy Kleszczów należy profesjonalna i skuteczna realizacja określonych przepisami prawa zadań publicznych oraz świadczenie usług administracyjnych zapewniających kompleksową obsługę klienta, a także realizacja zasad samorządności lokalnej, podnoszenie poziomu życia mieszkańców i aktywny udział na rzecz zrównoważonego rozwoju i promocji Gminy Kleszczów.
Na czele Urzędu Gminy Kleszczów stoi Wójt Gminy. Wspomagają go: Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz wszyscy pracownicy Urzędu Gminy Kleszczów.
Referaty, zespoły oraz samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy Kleszczów
- Biuro Obsługi Rady Gminy
Zajmuje się realizacją zdań związanych z działalnością Rady Gminy w ramach wykonywanej przez nią funkcją organu stanowiącego Gminy. Zadania powierzone pracownikom Biura wynikają z ustawy o samorządzie gminnym, statutu jednostki oraz wynikające bezpośrednio z regulaminu organizacyjnego, w tym: obsługa korespondencji, koordynacja podróży służbowych radnych, prowadzenie kalendarza spotkań przewodniczącego, obsługa sesji Rady Gminy i komisji wraz ze sporządzaniem protokołów z ich posiedzeń. Pracownicy Biura Rady tworzą ponadto dokumentację merytoryczną powstającą w wyniku prac Rady i jej komisji, a także dbają o jej prawidłową archiwizację. - Inspektor Ochrony Danych
Stanowisko odpowiedzialne za przestrzeganie i poprawną realizację zapisów Polityki Bezpieczeństwa Informacji, w tym w szczególności ochrony danych osobowych oraz należytego ich przetwarzania. - Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością
Koordynuje funkcjonowanie i doskonalenie wdrożonego w Urzędzie Gminy Systemu Zarządzania Jakością. Odpowiada za przeprowadzanie audytów wewnętrznych i zewnętrznych jakości, a także czuwa nad przestrzeganiem i realizacją zapisów Polityki Jakości oraz Księgi Jakości. W jego kompetencjach leży ponadto zarządzanie ryzykiem. - Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych
W zakresie obowiązków tego stanowiska leży ochrona i przestrzeganie przepisów dotyczących informacji niejawnych. - Referat Budżetu, Finansów i Nadzoru Właścicielskiego
Referat odpowiedzialny za prawidłowe prowadzenie ewidencji i rozliczeń dochodów i wydatków budżetowych Gminy oraz dokonywanie zmian w tym zakresie. Do jego zadań należy ponadto nadzór właścicielski nad spółkami prawa handlowego Gminy Kleszczów. - Referat Inwestycji Gminnych i Zamówień Publicznych
Do zadań referatu należy realizacja zadań ujętych w budżecie Gminy oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej, odpowiedzialność za prawidłową realizację zadań inwestycyjnych: w szczególności z uwzględnieniem przepisów wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych oraz prowadzenie zadań z zakresu planowania przestrzennego. Tu także wydaje się zaświadczenia oraz decyzje w zakresie prawa budowlanego. Referat zajmuje się również przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, wewnętrznymi regulaminami udzielania zamówień publicznych oraz zasad pracy komisji przetargowej. - Referat Majątku Gminy
Referat zajmuje się kompleksowym nadzorem nad mieniem komunalnym Gminy Kleszczów oraz prawidłowym prowadzeniem nadzoru nad jej majątkiem. Tu także zarządza się zasobami lokali użytkowych i mieszkaniowych Gminy Kleszczów. - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami
Do zadań referatu należą zadania z zakresu ochrony środowiska (w tym przyznawanie dotacji na odnawialne źródła energii), gospodarki odpadami oraz geologii. W jego kompetencjach leżą również sprawy związane z rolnictwem i ochroną zwierząt. Można tu m.in. uzyskać decyzje środowiskowe, nadać numer porządkowy nieruchomości, dokonać jej podziału lub ją rozgraniczyć. Referat realizuje ponadto zadania z zakresu leśnictwa i czuwa nad prawidłową wycinką drzew. - Referat Organizacyjny
Tu koordynuje się funkcjonowanie całego urzędu i zapewnia pod względem kadrowym, teleinformatycznym oraz infrastruktury właściwą organizację pracy wszystkich referatów, zespołów i samodzielnych stanowisk. W ramach działalności referatu pracownicy mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, a klienci uzyskują na zadawane we wnioskach o dostęp do informacji publicznej odpowiedzi. - Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Referat zajmuje się prowadzeniem spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych zarówno od osób fizycznych, jak i prawnych, a także opłatami skarbowymi. Tutaj prowadzi się ewidencję faktur sprzedaży, zakupów i rozlicza podatek VAT. Mieszkańcy mogą tu ponadto zadeklarować chęć odbioru śmieci oraz wnieść opłatę z tego tytułu. - Referat Oświaty i Kultury
Referat prowadzi bieżący nadzór nad placówkami oświatowymi i nieoświatowymi z terenu Gminy Kleszczów. Zajmuje się również opieką społeczną. - Referat Zdrowia
Referat zajmuje się ochroną zdrowia i opieką społeczną. - Referat Komunikacji Społecznej, Promocji i Rozwoju Gminy
W jego kompetencjach leży promocja Gminy oraz organizacja imprez masowych na jej terenie. Tu także obsługuje się inwestorów i prowadzi współpracę zagraniczną. - Urząd Stanu Cywilnego
Potwierdzisz tutaj profil zaufany oraz załatwisz wszystkie sprawy związane z ewidencją ludności. Otrzymasz odpis aktu zgonu lub urodzenia oraz dopełnisz formalności wynikające ze zmiany stanu cywilnego. Zostanie ci również wydany lub zaktualizowany po wygaśnięciu ważności dowód osobisty. - Zespół Audytorów Wewnętrznych
W ramach działalności Zespołu sporządza się Roczny Plan Audytu i zgodnie z nim przeprowadza kolejne zadania audytowe, które mają na celu niezależny i obiektywny nadzór nad funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej zarówno w bieżącej działalności Urzędu Gminy w Kleszczowie, jak i gminnych jednostkach organizacyjnych. Zespół pełni też funkcję doradczą i czuwa nad możliwością wystąpienia i wyeliminowania ryzyka w audytowanych przestrzeniach. - Zespół ds. Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
W kompetencjach zespołu leży zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Ma on też nadzór nad sprawami obronności i wojskowymi. Można tu także otworzyć lub zamknąć działalność gospodarczą oraz uzyskać zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Zespół pełni ponadto kuratelę nad zabytkami i dobrami kultury na terenie Gminy Kleszczów, a także organizuje zasady lokalnego transportu zbiorowego. - Sekretarz Gminy
Organizuje pracę Urzędu i zarządza jego zasobami ludzkimi. Prowadzi ponadto sprawy związane ze strukturą Urzędu i wynikające z zapisów Regulaminu Organizacyjnego. Nadzoruje prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń Wójta. Przekazuje wszystkim komórkom organizacyjnym zarządzenia do stosowania. Dba o właściwy obieg dokumentów i czuwa nad terminowością spraw. - Wójt Gminy
Reprezentuje Gminę Kleszczów na zewnątrz. Nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi i ustala ich szczegółowy zakres obowiązków zawodowych. Kieruje bieżącymi sprawami Gminy. Spotyka się z mieszkańcami, uwzględniając ich skargi i wnioski. Sprawuje też nadzór nad spółkami prawa handlowego z udziałem Gminy Kleszczów. - Zastępca Wójta Gminy
Wykonuje powierzone mu przez Wójta Gminy zadania. Reprezentuje Wójta Gminy podczas uroczystości i oficjalnych spotkań. Może udzielać wywiadów i informacji na temat Gminy w zakresie określonym przez Wójta. Na co dzień współdziała z Radą Gminy, Wójtem Gminy, Sekretarzem Gminy, a także ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi. - Skarbnik Gminy
Główny księgowy Gminy. Sprawuje nadzór nad przygotowaniem projektu, realizacją i kontrolą wykonania budżetu Gminy w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych. Podejmuje inicjatywy i przedsięwzięcia mające na celu pozyskanie środków dla Gminy. - Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Kontroluje warunki pracy w Urzędzie i dba o przestrzeganie przez pracowników zasad i przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. - Archiwum Zakładowe
Koordynuje wszystkie czynności kancelaryjne w Urzędzie oraz właściwe postępowanie z dokumentacją zarówno w trakcie jej obiegu, jak i w procesie archiwizacji. Na bieżąco współpracuje z Archiwum Państwowym.