Wprowadzenie nazw ulic w Czyżowie nakłada na mieszkańców tej miejscowości pewne obowiązki.
Uchwała Nr LVII/701/2022 Rady Gminy Kleszczów z 29 grudnia 2022 r. w sprawie nadania nazw ulic w miejscowości Czyżów wejdzie w życie z dniem 31 marca 2023 r. Oznacza to, że mieszkańcy Czyżowa począwszy od tej daty powinni posługiwać się nowym adresem.
- W związku z nadaniem nazw ulicom nie ma obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz paszportów. Wymianie podlegają natomiast dowody rejestracyjne pojazdów.
- Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej obowiązane są do aktualizacji danych w Urzędzie Skarbowym. Można to zrobić przy składaniu kolejnego zeznania podatkowego PIT albo wcześniej złożyć formularz aktualizacyjny ZAP3(5).
- Przedsiębiorca (osoba prowadząca działalność gospodarczą) ma obowiązek zaktualizować adres poprzez złożenie wniosku CEIDG-1 w Urzędzie Skarbowym lub w Urzędzie Gminy w Kleszczowie. Informacja ta jest przekazywana odpowiednio do Urzędu Skarbowego, Urzędu Statystycznego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jeżeli podatnik rozlicza się w Urzędzie Skarbowym przy pomocy NIP również powinien zaktualizować swoje dane. Osoby pobierające świadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych powinny zgłosić zmianę danych adresowych w ZUS Oddział w Bełchatowie.
- Instytucje takie jak banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola i inne należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych, udostępnionego przez dany podmiot, a w przypadku braku formularza – w formie pisemnej.
- Urząd Gminy w Kleszczowie naniesie zmiany adresów z urzędu, w szczególności w zakresie podatków i opłat za wywóz śmieci.
Jednocześnie przypominamy mieszkańcom Czyżowa, którzy posiadają na swej nieruchomości stary i nowo wybudowany dom mieszkalny, aby sprawdzili swój adres zameldowania, ponieważ zdarzają się sytuacje, że adres meldunkowy nie został uaktualniony przy nadaniu nowemu budynkowi numeru porządkowego.