Radni Gminy Kleszczów kadencji 2024-2029 spotkali się już po raz drugi na zaplanowanej sesji. Powołano cztery komisje, wybrano składy i przewodniczących. Ustalono wysokość wynagrodzenia dla Wójta.
13 maja odbyła się II Sesja Rady Gminy Kleszczów. Radni uchwalili składy komisji merytorycznych oraz wybrali przewodniczących poszczególnych komisji.
Komisja Rewizyjna – przewodniczący Kamil Kucner,
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji – przewodniczący Adam Książek,
Komisja Budżetu, Rozwoju, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – przewodniczący Marcin Piątczak,
Komisja Spraw Społecznych i Obywatelskich – Karol Jakubik.
Podczas sesji przyjęto także uchwałę w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników sądowych.
Radni uchwalili także uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla Wójta Gminy Kleszczów.
Ustalono:
- wynagrodzenie zasadnicze w wysokości maksymalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego dla wójtów w gminach do 15 tysięcy mieszkańców, określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które wynosi 10.250,00 zł,
- dodatek funkcyjny w wysokości maksymalnego dodatku funkcyjnego dla wójtów w gminach do 15 tysięcy mieszkańców, określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, który wynosi 3.150,00 zł,
- dodatek specjalny w wysokości 30% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego,
- dodatek za wieloletnią pracę, według zasad obowiązujących pracowników samorządowych.