Jest najnowszy ranking Liceów i Techników Perspektywy 2025. Już po raz kolejny Technikum Nowoczesnych Technologii w Kleszczowie ogłoszono najlepszym technikum w całym kraju i w województwie łódzkim. Najlepszym liceum zostało XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie.
Gala wręczenia dyplomów odbyła się 15 stycznia w auli SGH w Warszawie. Gościem wydarzenia była wiceminister edukacji narodowej – Katarzyna Lubnauer.
Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2025 został przygotowany przez Perspektywy już po raz dwudziesty siódmy.
-Jest to ogromny sukces naszych uczniów, którzy chcą uczyć się nowych rzeczy i rozwijać swoje umiejętności, ale też kadry dydaktycznej, która z pasją przekazuje wiedzę – mówi dyrektor Agnieszka Nagoda-Gębicz.
W 27. edycji Rankingu Liceów i Techników twórcy zestawienia analizowali wyniki 1430 liceów ogólnokształcących (spośród 2187) i 1235 techników (spośród 1743), które spełniły kryterium wejścia do Rankingu (szkoły, w których maturę w maju 2024 r. zdawało minimum 12 maturzystów oraz w których wyniki średnie z egzaminów obowiązkowych z języka polskiego i matematyki były nie niższe niż 0,75 średniej krajowej).
W pełnej wersji publikacji dostępnej na stronie Perspektywy.pl: licea.perspektywy.pl, technika.perspektywy.pl.
Głównymi adresatami Rankingu są ósmoklasiści i rodzice uczniów, którzy muszą podjąć decyzję dotyczącą wyboru dalszej ścieżki kształcenia. Ranking Perspektyw stanowi pomoc dla młodych ludzi w wyborze liceum lub technikum, które doprowadzi ich do studiów i ułatwi zdobycie wymarzonego zawodu.
Informacje o szkołach pogrupowane są w pięć rankingów, w tym dwa główne: Ranking Liceów Ogólnokształcących 2025 i Ranking Techników 2025 oraz trzy rankingi dodatkowe: Ranking Maturalny Liceów Ogólnokształcących 2025, Ranking Maturalny Techników 2025 oraz Ranking Szkół Ol.
– Szukając przepisu na dobrą szkołę musimy uwzględniać zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, rodziców i całego społeczeństwa – podkreśla prof. Ryszard Koziołek, przewodniczący Kapituły Rankingu, rektor Uniwersytetu Śląskiego. – Układają się one w swego rodzaju preambułę do przyszłej polityki pedagogicznej państwa. Otóż dobra szkoła to ta, która zapewnia młodemu człowiekowi najlepsze warunki do indywidualnego rozwoju i osobistego szczęścia, a nam wszystkim przynosi pożytek społeczny, jaki płynie z edukacji człowieka i obywatela