O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci studiów stacjonarnych, którzy łącznie spełniają pięć warunków.
Wnioskować o wsparcie gminne mogą studenci, którzy:
- nie ukończyli 26 roku życia, chyba że 26 rok życia przypada w ostatnim roku studiów, w takim przypadku stypendium może zostać przyznane do końca tego roku akademickiego,
- nie powtarzają roku, na który ubiegają się o stypendium,
- nie korzystają z urlopów określonych w regulaminie studiów w okresie, na który ubiegają się o przyznanie stypendium,
- posiadają stałe zameldowanie na terenie Gminy Kleszczów od co najmniej 3 lat, licząc od daty upływu terminu składania wniosków o stypendium,
- przedstawili zaświadczenie (oryginał) z uczelni o statusie studenta wraz z informacją o realizowaniu przez studenta nauki zgodnie z planem studiów, w tym korzystaniu z urlopów określnych w regulaminie studiów oraz niepowtarzaniu roku.
Stypendium przyznawane jest jako miesięczne świadczenie w okresie od 1 października do 30 czerwca każdego roku akademickiego. Od roku 2022/2023 jego maksymalna wysokość to 375 zł miesięcznie.
Warunkiem otrzymania stypendium jest podpisanie przez Wójta Gminy Kleszczów umowy ze stypendystą. Stypendium przekazywane jest na konto wskazane przez studenta lub (wyjątkowo) wypłacane jest w kasie Urzędu Gminy w Kleszczowie do 10 dnia każdego miesiąca.
Kontynuacja wypłat w drugim semestrze roku akademickiego będzie możliwa dopiero po ponownym dostarczeniu przez studenta zaświadczenia o kontynuowaniu studiów. Zaświadczenie należy dostarczyć do 31 marca 2023 roku.
Student traci prawo do otrzymywania przyznanego stypendium w przypadku:
- podania nieprawdziwych danych we wniosku,
- skreślenia z listy studentów,
- powtarzania semestru lub roku akademickiego,
- korzystania z urlopów określonych w regulaminie studiów,
- przerwania studiów lub ich zakończenia w trakcie trwającego roku akademickiego.
Termin składania wniosków na rok akademicki 2022/2023 upływa w dniu 31 października br.
Wzory dokumentów wymaganych do otrzymania stypendium są do pobrania na stronie gminy Kleszczów w zakładce „Druki do pobrania” lub w Punkcie Obsługi Klienta w Urzędzie Gminy Kleszczów. Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji, tel. 44 731-66-25, pokój numer 5.