Wójt Gminy Kleszczów informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519) gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
W związku z powyższym Wójt Gminy Kleszczów prosi właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Kleszczów, które nie są podłączone do sieci kanalizacyjnej o dokonywanie zgłoszeń posiadanych zbiorników bezodpływowych (szamb) i przydomowych oczyszczalni ścieków do gminnej ewidencji.
Druk zgłoszenia dostępny jest w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, u sołtysa wsi oraz w załączniku poniżej. Wypełnione zgłoszenie należy dostarczyć do Urzędu Gminy, bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kancelaria@kleszczow.pl w terminie do 21.07.2023 r.
W przypadku niezłożenia zgłoszenia Urząd będzie zobowiązany do samodzielnego zebrania danych (poprzez kontrolę na terenie posesji) w zakresie odprowadzanych nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego/przydomowej oczyszczalni ścieków.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie art. 6 ust.1, art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2022 poz. 2519) właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Właściciele nieruchomości, którzy nie mają podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków są zobowiązani uczynić to niezwłocznie. W przypadku wystąpienia zmian w zgłoszeniu złożonym do Urzędu Gminy należy o tym fakcie poinformować Urząd w terminie 14 dni.