W Gminie Kleszczów rusza nowa inicjatywa, która pozwoli mieszkańcom mieć realny wpływ na rozwój swojej okolicy! Wyodrębnione zostały środki stanowiące fundusz sołecki.
W związku z wyrażeniem zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Kleszczów środków stanowiących fundusz sołecki uchwałą nr LXXI/837/2024 Rady Gminy Kleszczów z dnia 20 marca 2024 roku, sołtysi naszej gminy, 29 lipca otrzymali pisma informujące o przyznanych środkach oraz warunkach ich wykorzystania. Środki te przeznaczone są na realizację przedsięwzięć zgłoszonych we wniosku, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy.
Aby złożyć wniosek o przyznanie środków, sołtys, rada sołecka lub 15 pełnoletnich mieszkańców musi zwołać zebranie wiejskie, na którym zostanie podjęta uchwała w sprawie wykorzystania środków z funduszu sołeckiego. Wniosek o przyznanie środków wraz z załącznikami należy złożyć do 30 września 2024 roku. Wymagane załączniki to:
- karta informacyjna przedsięwzięcia
- protokół z zebrania wiejskiego
- uchwała zebrania wiejskiego w sprawie uchwalenia wniosku o przyznanie środków z funduszu sołeckiego
- lista obecności z zebrania wiejskiego
- ogłoszenie / zawiadomienie o zebraniu wiejskim
Wnioski będą podlegały weryfikacji przez powołaną do tego celu Komisję oraz akceptacji przez Wójta Gminy Kleszczów. Po pozytywnej akceptacji wniosków, Gmina przystąpi do realizacji przedsięwzięć w kolejnym roku budżetowym.
Obsługą funduszu sołeckiego zajmie się Jakub Braun, podinspektor ds. samorządu mieszkańców i wyborów. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 44 731 66 56.
Zachęcamy do aktywnego udziału!