Przypominamy o obowiązkach, które dotyczą beneficjentów programu dofinansowania do zakupu i montażu urządzeń ograniczających emisje zanieczyszczeń.
Otrzymując dotację do zakupu i montażu takich urządzeń w budynkach położonych na terenie gminy Kleszczów beneficjent zobowiązuje się przez okres 5 lat od daty odbioru końcowego i przekazania do urządzenia użytkowania:
- eksploatować dane urządzenie,
- nie przenosić instalacji na inny budynek oraz nie sprzedawać ani darować dofinansowanego urządzenia innej osobie,
- przechowywać pełną dokumentację dotyczącą przyznanej dotacji,
- umożliwić gminnej komisji kontrolę na miejscu w celu weryfikacji sposobu eksploatacji urządzenia.
Zgodnie z regulaminem i podpisaną umową w okresie 5 lat od daty odbioru końcowego i przekazania do użytkowania urządzenia beneficjanci są zobowiązani do dokonywania corocznych przeglądów serwisowych urządzeń OZE. Komisja Oceny Wniosków ds. dofinansowania urządzeń ograniczających emisje zanieczyszczeń ma prawo kontroli wykonywania corocznych przeglądów serwisowych. Zapewnienie kompleksowego serwisu urządzeń, na które mieszkańcy otrzymali dotację, jest kluczowe dla utrzymania warunków gwarancji oraz zapewnia należytego działania urządzeń.
Jednocześnie przypominamy, że mieszkańcy ubiegający się o dofinansowanie do zakupu i montażu urządzeń OZE sami dokonują wyboru firmy montującej instalację. Urząd Gminy w Kleszczowie nie promuje żadnego z wykonawców takich instalacji, ani na szczególnych warunkach (np. w oparciu o umowę) nie współpracuje z żadnym z nich.
Dofinansowanie do urządzeń OZE jest udzielane wyłącznie na podstawie umowy zawieranej pomiędzy Urzędem Gminy w Kleszczowie a wnioskodawcą. Nie są zawierane żadne umowy trójstronne.