Od 1 lipca ZUS prowadzi elektroniczny nabór wniosków o wyprawkę szkolną.
Każde ucząca się osoba w wieku od 7 do 20 lat (w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24. roku życia) ma prawo do wsparcia w kwocie 300 zł. Wnioski w ramach programu „Dobry Start” można składać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przez bankowość elektroniczną, przez PUE ZUS albo portal Emp@tia MRiPS.
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Pieniądze z programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał (na konto bankowe wskazane we wniosku) Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Otrzymana kwota może być wydana np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom.
Termin składania wniosków rodzice i opiekunowie mają do końca listopada. Jeśli wniosek został złożony w lipcu lub sierpniu, wypłata świadczenia nastąpi nie później niż do 30 września. Wnioskodawcy, którzy o „Dobry Start” wystąpią w kolejnych miesiącach (tj. wrześniu, październiku lub listopadzie) mogą się spodziewać przelewu w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.