Wymagane dokumenty
- wniosek o przyznanie stypendium motywacyjnego
- oświadczenie o nieosiąganiu dochodów
- informacje osobowe
- do wyboru:
- zaświadczenie o średniej ocen, (min. 4.00), za zaliczony rok studiów wystawione przez właściwy dziekanat szkoły wyższej oraz informacja o uzyskaniu wpisu na kolejny rok akademicki lub o zakończeniu nauki
- potwierdzenie uzyskania szczególnych osiągnięć
Opłaty
Brak opłat
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Referat Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji
Stanowisko ds. stypendiów, kultury i opieki nad dziećmi do lat 3
tel.: 44 731 66 25 Pokój numer 5
Termin złożenia wniosków
Za cały poprzedni rok akademicki lub jeden semestr do 10 listopada każdego roku.
Uprawnienia
O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci, którzy łącznie spełniają niżej wymienione warunki:
- nie ukończyli 26 roku życia
- posiadają stałe miejsce zameldowania na terenie Gminy Kleszczów od co najmniej 3 lat, licząc od daty upływu terminu składania wniosków o stypendium
- nie uzyskują stałych dochodów na podstawie umowy o pracę
- ukończyli 1 rok studiów i osiągnęli dobre wyniki w nauce (średnia za rok co najmniej 4.00) lub wykazali się szczególnym osiągnięciem związanym ze studiami lub osiągnięciem sportowym z zakresu
- autorska książka/monografia naukowa, olimpiada międzynarodowa lub przedmiotowa o zasięgu ogólnopolskim
- zajęcie miejsca I-XX w międzynarodowym konkursie o charakterze naukowym
- zajęcie miejsca I-X w ogólnopolskim konkursie o charakterze naukowym
- artykuł naukowy (czasopismo recenzowane)
- udział w kadrze narodowej
- udział w rozgrywkach ekstraligi, superligi i ekstraklasy
- zajęcie miejsca I-XX w zawodach sportowych na szczeblu międzynarodowym
- zajęcie miejsca I-X w zawodach sportowych na szczeblu krajowym
Warunkiem ubiegania się o stypendium motywacyjne jest ukończenie I roku studiów oraz każdego kolejnego roku i uzyskanie wpisu na rok następny.
Student z tytułu pobierania nauki na więcej niż jednym kierunku studiów może otrzymać stypendium:
- w wysokości 100 % przyznanej kwoty stypendium za pierwszy kierunek
- w wysokości 50 % przyznanej kwoty stypendium za drugi i kolejny kierunek studiów. (trzeba dopisać na wniosku II kierunek studiów z uzyskaną średnią ocen, potwierdzoną przez uczelnię)
Podstawa prawna
- Uchwała Nr XVIII/197/2020 Rady Gminy Kleszczów z dnia 25 lutego 2020 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XLV/458/2018 Rady Gminy Kleszczów z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zasad udzielania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla studentów
- Uchwała Nr XLV/458/2018 Rady Gminy Kleszczów z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zasad udzielania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla studentów
- Zarządzenie Nr 120.38.2020 Wójta Gminy Kleszczów z dnia 12 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów dokumentów potrzebnych do uzyskania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla studentów
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczów, mający swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu przyznania stypendium motywacyjnego.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, uchwała Nr XLV/458/2018 Rady Gminy Kleszczów z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zasad udzielania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla studentów oraz uchwała Nr XVIII/197/2020 Rady Gminy Kleszczów z dnia 25 lutego 2020 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XLV/458/2018 Rady Gminy Kleszczów z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zasad udzielania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla studentów.
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – 5 lat zgodnie z kategorią archiwalną B5.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. instytucje prowadzące kontrolę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, policja, sądy, administracja publiczna).
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie urząd skarbowy właściwy ze względu na Twoje miejsce zamieszkania.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.