Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć
Opłaty
Wysokość opłat za zezwolenia stałe zależy od rodzaju sprzedawanego alkoholu:
- napoje alkoholowe do 4,5% alkoholu oraz piwo i napoje od 4,5% do 18% alkoholu (bez piwa): 525 zł – przedsiębiorcy rozpoczynający sprzedaż napojów alkoholowych w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w poprzednim roku uzyskali wartość sprzedaży mniejszą niż 37 500 zł. 1,4% wartości sprzedaży w poprzednim roku – przedsiębiorcy, którzy w poprzednim roku uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł
- napoje alkoholowe powyżej 18% alkoholu: 2100 zł – przedsiębiorcy rozpoczynający sprzedaż napojów alkoholowych w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w poprzednim roku uzyskali wartość sprzedaży mniejszą niż 77 000 zł. 2,7% wartości sprzedaży w poprzednim roku – przedsiębiorcy, którzy w poprzednim roku uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 77 000 zł
Jeśli sprzedawałeś lub sprzedawałaś już napoje alkoholowe, to wartość sprzedaży za ubiegły rok oblicz w kwotach brutto (czyli z podatkiem VAT i akcyzą), oddzielnie dla każdego rodzaju alkoholu.
Opłata za zezwolenie składane w trakcie roku
Jeśli starasz się o zezwolenie w trakcie roku, to opłatę za zezwolenie oblicz proporcjonalnie do okresu ważności zezwolenia.
- dla zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 18% alkoholu opłatę wylicz w następujący sposób: 525 zł ÷ liczba dni w roku × liczba dni do końca roku kalendarzowego
- dla zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu opłatę wylicz w następujący sposób: 2100 zł ÷ liczba dni w roku × liczba dni do końca roku kalendarzowego
Jeżeli występujesz o kolejne zezwolenie, opłata jest naliczana na podstawie wartości sprzedaży za poprzedni rok, a jeżeli występujesz o kolejne zezwolenie w trakcie roku, to opłata jest naliczana proporcjonalnie do okresu ważności zezwolenia.
Jeżeli twoje zezwolenie wygasa w trakcie roku w związku z upływem terminu na jaki zostało wydane, opłata za korzystanie z zezwolenia w tym roku będzie proporcjonalna do okresu sprzedaży.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Zespół spraw obywatelskich i zarządzania kryzysowego
Stanowisko ds. bezpieczeństwa przeciwpożarowego i działalności gospodarczej
tel.: 44 731 66 74
Pokój numer 6
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczów, mający swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, aby:
- przeprowadzić postępowania związane z zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych;
- przeprowadzić postępowania w zakresie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń;
- przeprowadzić weryfikację danych zawartych w oświadczeniach o wartości sprzedaży napojów alkoholowych;
- wydać zaświadczenie potwierdzające dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. organy kontrolne, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych).
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach - 3 lata od momentu przekazania do archiwum zakładowego spraw ostatecznie zakończonych - zgodnie z kategorią archiwalną B3.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.