Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego pracę w gospodarstwie rolnym.
- Zaświadczenie potwierdzające fakt posiadania/istnienia indywidualnego gospodarstwa rolnego, określające jego położenie i powierzchnię (dokument uzyskany z Starostwa Powiatowego),
- Potwierdzenie zameldowania w gospodarstwie w określonym czasie (dokument uzyskany z Urzędu Stanu Cywilnego)
Opłaty
Brak
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Referat Komunikacji Społecznej, Promocji i Rozwoju Gminy
Stanowisko ds. społecznych i wyborów
tel. 44 731 66 56
Pokój numer 31
Sposób załatwienia
- Należy złożyć kompletny wniosek wraz z załącznikami
- Przed złożeniem wniosku, należy:
1) uzyskać zaświadczenie o potwierdzeniu istnienia gospodarstwa rolnego w latach, które są objęte wnioskiem (właściwe starostwo powiatowe ze względu na położenie gospodarstwa)
2) uzyskać poświadczenie zameldowania na stałe w gospodarstwie rolnym objętym wnioskiem (Właściwy Referat/Wydział Urzędu Gminy).
W przypadku braku dokumentów potwierdzających fakt pracy w gospodarstwie oraz wydania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym może być udowodniony zeznaniami przynajmniej dwóch świadków zamieszkujących w tym czasie na terenie, na którym jest położone to gospodarstwo rolne.
Dlatego też możliwe jest prowadzenie dalsze postępowania w sprawie.
Wymagane dokumenty:
- Oświadczenie wnioskodawcy w sprawie braku dokumentów,
- Złożenie zeznań dwóch świadków w obecności pracownika Referatu Organizacyjnego – stanowisko ds. obsługi samorządu mieszkańców i wyborów.
- Dokument tożsamości wnioskodawcy i świadków.
Zeznania świadków
- Należy zgłosić się osobiście z dwoma świadkami (świadkiem może być osoba obca, lub krewna, starsza od Wnioskodawcy mieszkająca w danym okresie w tej samej miejscowości, w której znajdowało się gospodarstwo rolne, w którym pracował Wnioskodawca).
- należy starannie oraz czytelnie wypełnić druki: zeznania świadków i oświadczenie o braku dokumentów przez Wnioskodawcę pamiętając, że muszą być podawane dokładne daty pracy lub pomocy w gospodarstwie rolnym.
- należy:
a. złożyć podpisy na drukach w obecności urzędnika.
b. przedłożyć dowód osobisty Wnioskodawcy i świadków do wglądu.
c. przedłożyć do wglądu numery świadczeń emerytalnych lub rentowych w przypadku, gdy świadkiem jest emeryt lub rencista. - Oświadczenie musi być podpisane przez składającego w obecności pracownika Urzędu/Instytucji, który dokonuje przyjęcia zeznań świadków w oparciu o dokument tożsamości. Zeznania świadków spisuje się w obecności wyznaczonego pracownika Urzędu.
Podstawa prawna
- art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 1990 roku o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy.
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Urząd Gminy w Kleszczowie, mający swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu wydania zaświadczenia o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym.
Podstawa prawna:
- art. 3 ustawy z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy,
- wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – 5 lat zgodnie z kategorią archiwalną B5.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. instytucje prowadzące kontrolę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, policja, sądy, administracja publiczna).
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.