Sieć EURES rozpoczęła kampanię informacyjną Jobs for young people – Praca dla młodych.
Kampania ma na celu podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES oraz zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy, możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji, zwróceniu uwagi na umiejętności i miejsca pracy, na które jest popyt oraz na tendencje na rynku pracy, które mogą pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów zawodowych.
Działania Komisji Europejskiej (KE) wynikają stąd, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości. Także w Polsce aktywność zawodowa młodych ludzi pozostaje niska. Szczególny spadek aktywności młodych zanotowano w 2020 r. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w roku 2020. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bo ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę.
Działania prowadzone w ramach kampanii: podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES, zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie: informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy, wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej, doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności, informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
Kampania potrwa do lutego 2023 r. Można ją śledzić w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth.
Więcej informacji: https://eures.praca.gov.pl oraz https://eures.ec.europa.eu.