100 mln zł przeznacza ZUS na tegoroczny konkurs, który służy poprawie bezpieczeństwa pracy w firmach.
Płatnik składek może otrzymać z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nawet do 80 proc. wartości projektu, ale nie więcej niż 300 tys. zł. Wnioski można składać do 18 maja br.
Jak informuje Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego, udział w konkursie mogą wziąć firmy, które m.in. nie korzystały z takiego wsparcia w ciągu ostatnich 3 lat lub nie zostały w tym czasie zobowiązane do zwrotu udzielonego wsparcia. Nie mogą również zalegać z opłatą składek i podatków, być w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem.
Pracodawca może zdobyć dofinansowanie m.in. na działania, które zmniejszą nadmierny hałas, promieniowanie, zapylenie w miejscu pracy czy na sprzęt, który zwiększa bezpieczeństwo pracy na wysokości. Za uzyskane środki może zakupić np. podnośniki, wózki jezdniowe, środki ochrony indywidualnej, oświetlenie, czy filtrowentylację.
Wniosek o dofinansowanie wraz z niezbędną dokumentacją można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem strony www.prewencja.zus.pl. Rozpatrzenie wniosku jest dwuetapowe. W pierwszej kolejności pracownicy ZUS-u sprawdzają wnioski pod kątem formalnym – czy są kompletne i czy płatnik składek spełnia warunki do uzyskania dofinansowania. Po uzyskaniu pozytywnej oceny formalnej zostaną przekazane do oceny merytorycznej ekspertom Centralnego Instytutu Ochrony Pracy. To oni wybiorą najlepsze projekty, które zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi. Lista rankingowa projektów ocenionych pozytywnie zostanie opublikowana na stronie www.zus.pl oraz na stronie BIP nie później niż do 31 grudnia br.